Pár tipů ode mě

14. července 2012 v 21:11 | Chiquitka |  Rady, tipy a moje úspěchy
Tenhle článej je vzatý ze starého blogu. Jsou to věci, které jsem sama vymyslela, abych aspoň trošku oddálila přejídání. Je to dost individuální, ale třeba to někomu pomůže.

1.Veď si záznamy
Radí to v každé knize, poradně a je to pravda. Je dokázáno, že lidé, kteří si vedou záznamy o jídle jsou v hubnutí úspěšnější.
Já si vedu takový svůj "deník" stránku z obou stran si rozdělím na: JÍDLENÍČEK- POHYB- POCITY. Dřív sem si ještě psala plán, jak jídla tak aktivit, které bych chtěla ze ten den splnit a pak jen odškrtávala, to si mi ale moc neosvědčilo a sami víte, že nalinkovat si život podle představ je trochu nereálné. Dokonce mi připadalo jako bych těm věcem na papíru úmyslně vzdorovala a dělala přesný opak, takže pro mě osobně už žádné plány :)
A jaké je vlastně kouzlo záznamů? Máte přehled o všem co jíte. Pokud si zapisujete ihned po jídle, nenutí vás to už do dalšího jídla a když se přejíte máte to všechno černé na bílém a příště si sakra rozmyslíte, jestlise přejíst nebo ne.
2.Seznam proti přejídání
Tohle je hodně individuální a pro holky, co nikdy netrpěli poruchami příjmu potravy (respektive bulimií, nebo přejídáním) podle mého názoru bezvýznamné.
Pokud máš ale problémy s přejídáním, neváhej si takový seznam vytvořit. Musíš sama přijít na to co ti pomáhá, abys překonala záchvat žravosti.
Já mám sepsaný seznam přímo v deníku.
Pomáhá mi například:
- po každém jídle si vyčistit zuby
- vypláchnout si hubu ústní vodou
- vzít si žvejku
- jídlo na které mám zálusk vyhodit, znehodnotit, dát sourozenci
- jít ven (sama/se psem)
- říct někomu, že se chci přejíst (uleví se vám a bude vám trapné jít se nacpat)
- mít jídlo schované, nesmí být na očích
- nikdy si ven nebrát peníze, pokud mě honí mlsná
- jíst ve společnosti
- uklízet (nádobí, luxování, vytírání..)
- hodně se napít, budu se cítit plná a nafouklá
- po jídle okamžite zaměstnat ruce
- věřit, že je to jen záchvat a ten přejde
- mít motivaci, vzpomenout si proč hubnu
- prohlídnout si Thinspo
- udělat si pár cviků
- než se pustím do jídla, vyzkoušet všechny věci z tohoto seznamu
3. Seznam proti nudě
Přejídání spouští určitý podnět- hlad; vůně jídla; pohled na jídlo; vědomí, že doma je dobré jídlo; stres; frustrace; vztek; a nebo jen nuda.
Proto sem si vymyslela seznam proti nudě. Pro někoho je to zbytečné, ale já když sem ve stavu kdy přemýšlím nad jídlem a nic jiného mě nenapáda, potřebuji mít "krabičku (seznam) púoslední záchrany".
Je to prosté, vemte list papíru a sepište si seznam všech možných činností, které máte možnost vykonávat. Napište si do něj vše od mytí obličeje až k běhání, nezapomeňte, že jednou vám to může zachránit zadek :)
Tenhle seznam sem měla, když sem trpěla mentální anorexií a snažila se přemoct HLAD. Má to své opodstatnění, pokud chcete přemoci hlad, nesmíte na něj myslet! To ho ještě více posiluje a svádí vás!
Já ani v období anorexie nikdy potíže s hladem neměla, sice sem usínala každý večer s příšernými křečemi a těšila se na ráno až se najím, ale hlad jako takový už u mě nefungoval. Nedala sem mu šanci, jedla sem pravidelně 3x nebo 6x denně a pila neskutečné množství tekutin, hlavně horkých čajů, to je jako byste jedli.
Hlad se u mě objevil až v poslední fázi nemoci, vzdala sem všechno. Řekla sem si, že budu jíst jen když budu mít hlad a pouze do prvního pocitu sytosti. Skončila sem pak na pár jablkách denně a užívala se svůj vysněný hlad.
Seznam činností mi pomáhal, ptž v té době sem měla zakázáno cvičit a potřebovala sem na jídlo zapomenout.
Začla sem o sebe díky tomu více dbát, sice sem vážila 35kg, ale svoje tělo sem tím začala mít více ráda.
A hlavně sem měla pocit, že můj den není ztracený, že jsem aktivní a mám nabitý den.
Veřte, že to má spoustu výhod, ale né každý to potřebuje.
4. Motivační nástěnka
Motivace stále na očích! To je důležité! Sežeň si obyčejnou dřevěnou nástěnku. Vytiskni si všechny oblíbená Thinspa, přidej citáty, pozitivní tvrzení a vytvoř si nástněku podle svých představ!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Denisa Denisa | Web | 28. října 2012 v 19:44 | Reagovat

Zajimavé nápady ;) nejvíc mě dostalo: vypláchnout si hubu ústní vodou :-D nevim jak ty, ale já mam pusu :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama